Tagsági információk

Dohányzás leszokni a dohányzásról

Ha valaki le szeretne szokni a nikotinról, nincs könnyű dolga, mert bár a fizikai elvonási tünetek hétig tartanak, a pszichikai függőség akár évekig is elhúzódhat.

Miért nő meg a testsúly a dohányzás abbahagyásakor?

Az egészségünket súlyosan károsító hatásai miatt veszélyes dohányzás leszokni a dohányzásról a dohányzás, érrendszeri betegségeket, illetve rákot is okozhat. A dohányzásról való leszokást több tényező is nehezítheti. Ilyen például, ha a dohányos eleve kételkedik a leszokás sikerében, ha a környezetben dohányzás leszokni a dohányzásról az aktív dohányos, ha a dohányzás mellett rendszeresen alkoholt fogyaszt, illetve, ha erősen hisz a dohányzás stresszoldó hatásában, különösen a munkahelyi környezetben.

Pedig a dohányzás leszokni a dohányzásról élet előnyei már az első napokban jelentkeznek. Jelentősen javul szaglásunk, ízlelésünk, illetve jobban dohányzó gyógymódok a sóvárgáshoz a terhelést és a munkát is.

kedvező napok a dohányzásról való leszokáshoz

Néhány apró trükkel segíthetjük magunkat, hogy ne essünk vissza az első napok sikere után. Erős dohányosoknál szükséges a nikotin átmeneti pótlása Mivel a dohányzásról való leszokás idején sokaknál fokozódik az idegesség és az álmatlanság, tanácsos valamilyen nikotinpótló terméket alkalmazni.

dohányzás leszokni a dohányzásról

Ezzel az elvonási tünetek és a cigaretta utáni vágy is csökkenthető. Erre a célra megfelel a nikotinos rágó, az orrspray vagy a tapasz. A kezelésnek ezt a típusát nikotin helyettesítő kezelésnek hívják.

Női Egészség Éve 2020

Figyeljen a napi rutinjára A dohányzás az esetek jelentős részében egy pótcselekvés. Reggeli előtt, munkába menet, a munkahelyi szünet alatt, illetve barátokkal töltött időben sokan gyújtanak rá, az évek alatt pedig ezek az 5 percek rutinná válnak. Készüljünk fel ezekre a helyzetekre.

dohányzás leszokni a dohányzásról

Reggel együnk inkább egy almát, a munkahelyünkön inkább mozogjunk vagy tartsunk pihenőt, illetve esténként kerüljük a füstös helyeket.

Mozogjon, sportoljon Csodálkozni fog, hogy újra milyen sportos lett, és a tüdeje végre friss levegőhöz jut, a teste oxigénnel töltődik fel.

Ezen kívül a sport az esetleges súlyfelesleg ellen is hatásos.

dohányzás leszokni a dohányzásról vallomás, hogy leszoktam a dohányzásról

Az is észrevehető, hogy aktív sport mellett sokkal kevésbé vágyik az ember egy cigarettára. Keressen indokokat Fontos, hogy tisztában legyünk a leszokás előnyeiről, életünkre gyakorolt pozitív hatásairól.

Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha dohányzás leszokni a dohányzásról nem dohányozna. Nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható dohányzás leszokni a dohányzásról. Nem mellékes tényező, hogy havi szinten több tízezer forintot spórolhat meg, éves szinten pedig egy luxus utazás árát.

Mindig dohányzás leszokni a dohányzásról szem előtt ezeket az előnyöket. Még jobb, ha egy cetlire feljegyzi indokait, és ha újra kísértésbe esne, olvassa fel őket magának.

Jutalmazza meg saját magát Gyűjtse az elején egy dobozba a cigarettára szánt pénzt, majd hetente vegyen belőle ajándékot saját magának.

dohányzás leszokni a dohányzásról

Jegyezze fel minél több helyre mennyi ideje nem dohányzott, és kerek számoknál ünnepelje meg a sikert. Minél több pozitív impulzus éri a leszokás miatt, annál nagyobb eséllyel maradt távol a visszaeséstől.

dohányzás leszokni a dohányzásról Allen Carra spray-gátló