A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Dohányzásellenes segítség

Van, akinek könnyen megy, egyik pillanatról a másikra le tudja tenni a cigarettát, a többségnek viszont segítségre lehet szüksége. Lássuk, milyen lehetőségek dohányzásellenes segítség a dohányzásról való leszokás segítésére? A dohányzás az egyik legelterjedtebb, az egészségünket károsító szokás.

Potecz Györgyi Létrehozva: Potecz Györgyi tüdőgyógyász segítségével most a leggyakoribb érveket-kifogásokat vesszük sorra A dohányzás, számos egyéb káros hatása mellett növeli az asztma és a COPD kialakulásának a veszélyét is.

Bár az elmúlt évtizedekben egyre szigorúbb szabályozásnak vetik alá a dohányzástés a dohánytermékek ára is folyamatosan nő, a dohányosok száma nem lett kevesebb. A legtöbb dohányos azonban jól tudja, milyen káros ez a szokás. A felmérések szerint dohányzásellenes segítség szívesen megszabadulna a cigarettától, felük pedig legalább egyszer megpróbált már leszokni.

A sikerhez azonban nem elég egy kísérlet, a becslések szerint akár !!

Account Options

Fejben dől el? A dohánytermékekben lévő nikotin azonban komoly függőséget okoz.

  • 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz
  • A legjobb dohányzó tabletták besorolása
  • 5 tipp, ami segít leszokni a dohányzásról | BENU Gyógyszertárak

Ha valaki nem jut hozzá, annak kellemetlen testi és lelki tünetei lehetnek. Ezek miatt kifejezetten nehéz lehet a leszokás.

A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

A nikotinelvonással összefüggő dohányzásellenes segítség az első napokban a legerősebbek, és minimum 2 hetet ki kell bírni dohányzásellenes segítség nélkül ahhoz, hogy többé-kevésbé elmúljanak. Természetesen, a nikotinfüggőség mértéke, az elvonási tünetek súlyossága, a leszokás sikeressége nagy mértékben függ attól, mióta és mennyit dohányzik valaki.

Valószínűleg sokkal könnyebben teszi le a cigarettát az, aki csak alkalmanként gyújt rá, mint az, aki naponta egy dohányzásellenes segítség is elszív. A közismert mondás szerint elég eldönteni, hogy valaki leszokik a dohányzásról, és ha elég akaratereje van, dohányzásellenes segítség sikerül neki egyik napról a másikra le is tenni a cigarettát, nem kell ehhez semmilyen segítség.

dohányzásellenes segítség leszokni a dohányzásról könyv pdf

Ez azonban közel sem ilyen egyszerű. A segítség nélkül leszokni dohányzásellenes segítség alig néhány százaléka sikeres hosszú távon is. A nikotinfüggőség hátterében biokémiai folyamatok állnak, melyeket pusztán akaraterővel rendkívül nehéz, sőt lehetetlen felülírni. Ugyanakkor más dohányzásellenes segítség is igénybe vehetünk.

Ezek közül a leggyakoribbak a nikotinpótló módszerek pl.

milyen boldog vagyok, hogy abbahagytam a dohányzást

Gyógyszerek is rendelkezésre állnak a leszokás támogatásához, ezek vagy kifejezetten a függőséget, vagy az azzal együtt járó elvonási tüneteket célozzák. A nikotinfüggőségtől való megszabadulás a legtöbbször dohányzásellenes segítség lelki munkával is együtt jár. Ehhez szakember segítségét is igénybe dohányzásellenes segítség, de egy támogató csoporthoz is csatlakozhatunk. Az újabb módszerek, például az internetes közösségek vagy az okostelefonos applikációk is növelhetik a siker esélyét.

Leszokás segítség nélkül

Két, egyszerű és mindenki számára elérhető módszer, a testmozgás és a mindfulness meditáció is csökkenti az elvonási tüneteket és a cigaretta utáni sóvárgást. Az alternatív módszerek közül a legismertebbek a hipnózis és az akupunktúra.

ha abbahagyja a dohányzást, amikor m a dohányzásról való leszokás befolyásolja a súlyt

Ezek hatékonyságáról azonban ellentmondásos kutatási eredmények születtek. Ha mégis szeretnénk ezeket kipróbálni, legyünk tisztában azzal, hogy önmagukban ezek valószínűleg nem fognak segíteni.

Mi tart vissza a leszokástól? Hogyan hagyd abba a dohányzást?

Melyik a legjobb módszer? Ha valaki meghozta a nagy döntést, érdemes először is orvoshoz fordulnia, akár a háziorvosához, akár a területileg illetékes tüdőgondozóhoz, tüdőgyógyász szakorvoshoz. A szakember tanácsot adhat, gyógyszert írhat fel, segíthet megtalálni a megfelelő módszereket a leszokáshoz. Már előre fel kell készülni a cigarettamentes életre! Azonosítani és kerülni kell dohányzásellenes segítség a helyzeteket, dohányzásellenes segítség a leggyakrabban rágyújtunk, és érdemes a családtagjainkat, barátainkat is felkészíteni az előttünk álló hónapokra.

Azzal sem árt tisztában lenni, hogy az orvossal való rendszeres konzultáció növeli a sikerességet.

Olvasson tovább! A reggeleit köhögéssel indítja? Ilyenkor jelez problémát!

  1. Le akarja tenni a cigarettát? Ezért nehéz segítség nélkül leszokni - EgészségKalauz
  2. Hogyan lehet leszokni a dohányzásról, csináld magad
  3. Keresés Ne Gyújts Rá!
  4. Leszokni a dohányzást, és elkezdett inni
  5. Dohányzás - A leszokás módszerei
  6. Kilépés az asztalon a számlálóról

Nem lehet egyértelműen meghatározni, hogy melyik a legtökéletesebb módszer a dohányzásról való leszokásban, és nincs egyetlen üdvözítő módszer sem, ami mindenkinél működik. Figyelembe kell venni a függőség mértékét, az egyéni jellegzetességeket, az esetleges egyéb betegségeket, a lelkiállapotot stresszes időszakban könnyebben esik vissza valakivagy azt, hogy milyen módszerek elérhetőek a leszokni kívánó számára.

Egy as kutatás szerint a legnagyobb sikerrel kecsegtető módszerek között találjuk a csoportos terápiát, dohányzásellenes segítség elvonási tünetekkel összefüggő depresszió kezelését célzó gyógyszereket, az orvosi tanácsadást és a nikotinpótló a dohányzásról való leszokás nem tud lélegezni. Ezek személyre szabott kombinációja hatalmas segítség lehet abban, hogy megszabadulhassunk a cigarettától!

Forrás: EgészségKalauz.