Röviden összefoglalva:

Megtanulják, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Dohányzás Készüljünk fel a leszokásra! Sokan mondják, hogy a dohányzás csak egy rossz szokás és akaraterővel könnyű leküzdeni.

Kik és milyen céllal alapították az Országos Dohányzás Leszokás Támogatási Központot?

Azonban saját, illetve környezetünk tapasztalatai alapján bizonyára tudjuk, hogy a dohányzásról nehéz leszokni.

A dohányzás során fizikai függőség alakul ki, melyet a nikotin hoz létre. Ugyanakkor azt is megfigyelhetjük a dohányosokon, hogy jellemző szokásokat tesznek magukévá.

megtanulják, hogyan lehet leszokni a dohányzásról leszokni a dohányzástól 2020 júniusában kedvező napokon

Ilyen értelemben mind a rossz szokás, mind a függőség igaz a dohányzásra. A dohányzás tanult viselkedés. A leszokás is olyan folyamat, amit tanulni kell, ugyanúgy, ahogy korábban megtanulta a dohányzást is.

Miért nő meg a testsúly a dohányzás abbahagyásakor?

A legújabb megközelítések a viselkedésváltozás transzteoretikus modellje szerint a leszokást egy felfelé ívelő spirálként jelenítik meg, ahol a visszaesés a leszokási tanulási folyamat része lehet. A leszokás hosszú folyamat, hogyan lehet leszokni a dohányzásról nem ér véget azzal, hogy valaki leteszi a cigarettát.

megtanulják, hogyan lehet leszokni a dohányzásról álmatlanság a dohányzásról való leszokás miatt

Ráadásul a már leszokott dohányosnál is előfordul, hogy évek múltán ismét visszaesik, és ismét dohányozni kezd. A leteszemacigit.

A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése

A program négy pillérre épül: ismerjük meg a saját dohányzási szokásainkat, készüljünk fel a cigaretta letételére és az ezzel járó nehézségekre, tűzzük ki a leszokás a Függetlenség napját, előzzük meg a visszaesést és készüljünk fel a tartós cigaretta nélküli életre!

Tippek a leszokáshoz Gyűjtse össze a leszokás mellett megtanulják érveket! Számítsa ki, mennyibe kerül Önnek a dohányzás! Vezessen cigaretta szag elleni gyógyszer naplót, hogy tudja, milyen helyzetekben dohányzik!

Hogyan szerezzünk akaratot a dohányzásról való leszokáshoz

A dohányzást kiváltó körülmények esetén alkalmazzon relaxációs módszereket! Tűzze ki a Függetlenség napját!

Hogyan küzdheti le a megvonási tüneteket?

Tájékoztassa leszokási szándékáról hozzátartozóit, kérje segítségüket! Keressen támogatókat a környezetében! Aggodalmai eloszlatása céljából kezdjen el aktívan sportolni, változtasson táplálkozási szokásain!

A tudományos adatok szerint a férfiak átlagosan 2,8 kg-ot a nők átlagban 3,8 kg-ot hízik. Sokak számára ez visszatartó lehet annak ellenére is, hogy a dohányzásról való leszokás előnyei nagymértékben ellensúlyozzák a súlynövekedéssel együtt járó enyhe egészségi rizikó növekedését.

Készüljön fel a megvonási tünetekre! Távolítsa el a dohányzásra emlékeztető tárgyakat és ingereket hamutartórendezze át azokat a helyiségeket, ahol dohányozni szokott! Jutalmazza meg magát rendszeresen, mert megérdemli!

Mi a nikotinfüggőség?

Vegye észre a leszokás kedvező hatásait! Készüljön fel a váratlan helyzetekre és a kihívásokat jelentő társas helyzetekre! A leszokáshoz további információkat, önkitöltő kérdőíveket, segédanyagokat talál a leteszemacigit. Amennyiben úgy érzi, hogy személyes segítségre van szüksége, forduljon az Egészségpszichológiai Konzultációs Szolgálathoz!

5kritikus hiba, amit ne kövess el, ha le akarsz szokni a dohányzásról

Forrás: leteszemacigit.